پایگاه خبری اوشیدا 27 ارديبهشت 1401 ساعت 14:00 http://oshida.ir/vdcci1qm.2bq0m8laa2.html -------------------------------------------------- در گفتگو با نخستین روابط عمومی بازنشسته سیستان و بلوچستان: عنوان : روابط عمومی تریبون سازمان و ویترین عملکرد یک دستگاه است/ اعتماد سازی یکی از مهمترین امور روابط عمومی ها -------------------------------------------------- محمد علی فرازمند با بیان اینکه ویترین هر سازمان و مجموعه روابط عمومی آن است، گفت: کار اصلی روابط عمومی ها انعکاس درست، به موقع و منطبق بر واقعیت حوادث و اتفاقاتی است که پیرامون هر سازمان رخ می دهد. متن : به گزارش اوشیدا، محمد علی فرازمند، نخستین روابط عمومی بازنشسته سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به تعریف روابط عمومی در عرصه اطلاع رسانی، بیان کرد: علم، هنر، تجربه و تخصص از مهم ترین تعاریف روابط عمومی کارآمد به حساب می آید و نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف سازمان موثر و ویترین تمام نمای یک اداره یا یک دستگاه است، یک روابط عمومی پرتلاش آگاه و بصیر می تواند خدمات ارائه شده توسط دستگاه ها و اداره را با کیفیتی مطلوب ارائه و انتظارات مردم و مراجعین را با مسئولین در میان گذاشته و نسبت به رفع یا پاسخگوی آن اقدام کند. وی با اشاره به نقش روابط عمومی ها در تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان، افزود: ارتباط دوسویه مدیریت یک اداره و یا یک دستگاه با مدیر روابط عمومی و ارتباطات شفاف و واقع بینانه باشد و در خصوص اهداف سازمانی وظایف اداری خویش برای تبیین صادقانه و مردم محور گام بردارند، در واقع باید رو راست باشد توجه ها را بیشتر جلب و شهروندان را در ارتقاء و شرایط اداری یا دستگاهی و یا نقش خدمات و بیان علت ها همراه می کند و مردم نیز همکاری بیشتر ترغیب و تشویق می شوند. روابط عمومی ها هنوز جایگاه واقعی خود را نیافته اند بازنشسته روابط عمومی تصریح کرد: متاسفانه هنوز روابط عمومی ها جایگاه واقعی خود را در بین ادارت و سازمان ها پیدا نکرده اند و تناسب پیشرفت های علمی و عملی قادر به ایفای وظایف محوله نیستند، چرا که مدیران هم از مسئولان روابط عمومی به صورت تخصصی بهره نمی برد در حالی که یک مسئول روابط عمومی باید با اطلاعات به روز بصیرت و تشخیص آگاهی از نوع خبری یا تبلیغی را موضوعی که مطرح است تحصیل لازم را داشته و مدیر کمک کند نه فقط به کارهای روتین روزانه بپردازد. وی ادامه داد: یک روابط عمومی نباید فقط توجه به مناسبت ها داشته باشد و از کارهای نو و بدیع دور بماند، مسئول روابط عمومی با جلب اعتماد مدیر باید ریسک پذیر باشد و بر وفاق کارکنان با پیش بینی جلساتی متفاوت بیفزاید تا روحیه شادابی و خدمت گزاری کارکنان را ارتقا بخشد، البته رسیدگی به امور رفاهی کارکنان در زمره خدمات اداری و مالی است و نقش روابط عمومی می تواند یاری گر این مهم باشد. فرازمند با اشاره به مقوله آموزش و ارتقای سطح روابط عمومی ها، اذعان کرد: در حال حاضر به منظور افزایش سطح کارایی حرفه ای روابط عمومی ها در استان ها شورای روابط عمومی شکل گرفته، اما در جهت آموزش های لازم و به روز شدن افراد در جامعه مورد انتظار نرسیده ایم که می تواند با دوره های کوتاه مدت و استفاده از اساتید فن کشوری محقق و شرکت در این دوره ها نیز در احکام کارگزینی همکاران در روابط عمومی اثربخش باشد تا انگیزه حضور را تشدید کند. وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در سازمان، گفت: روابط عمومی ها باید استقلال مالی داشته باشند تا بتوانند اهداف خویش را با اهداف سازمانی تطبیق دهند و قادر به پیاده کردن برنامه های لازم برای اداره یا دستگاه خویش باشند و کارکنان را نیز با دلگرمی همراه و همسو خود بدانند و این میسر نمی شود جز اینکه مدیریت اداره یا سازمان به خبر و اقدامات روابط عمومی اعتماد کامل داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: شایستگی خوب نوشتن و صحبت کردن، درست تشخیص دادن، آینده نگری، سواد رسانه ها و سیاسی در حد معقول و متعارف داشتن از اهم فرصت های یک مسئول روابط عمومی موفق می تواند باشد، افراد با آموزش چنانچه مایلند در این پست ایفای وظیفه کنند نباید از کوششی دریغ کنند چرا که خواستن توانستن است. انتهای پیام/