چشم‌انداز بازی‌های رایانه‌ای در کشور/ ایران ظرفیت بالایی در تولید بازی دارد

7 دی 1399 ساعت 19:41

نادری با بیان اینکه ایران ظرفیت بالایی در تولید بازی دارد گفت: رساندن پیام به مخاطب، هدف اصلی در بازی های رایانه ای است که می توان از این فرصت برای منتقل کردن پیام و هدف استفاده کرد.


به گزارش  اوشیدا  نادر نادری؛ برنامه‌نویس بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در صنعت بازی های رایانه ای ویژگی هایی وجود دارد که هر کسی باید توجه کند که خلق ارزش و اثر به عنوان مهمترین هدف باید مد نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید یک تیم قوی برای بازی رایانه ای تشکیل شود، افزود: امروزه کمتر کسی از کامپیوتر برای بازی استفاده می کند چرا که به دلیل گستردگی ارتباطات و ابزارهای دیجیتالی و موبایل در دسترس همه قرار دارد و بازی سازها اقدامات دیگری مانند بازی های موبایل را طراحی می کنند.

نادری عنوان کرد: در سطح جهانی بیشتر مخاطبان بازی های رایانه ای کسانی هستند که به عنوان تفریح بازی نمی کنند بلکه بازی کردن بخش اصلی زندگی آنها است و می خواهند از بازی کردن لذت ببرند البته در ایران هم این مخاطبان وجود دارند و می توان روی این مخاطبان سرمایه گذاری کرد که بیشتر کودکان هستند البته این بازی ها مختص سن خاصی نیست بلکه افراد در رده های سنی دیگری هم استقبال می کنند.

وی بیان کرد: موبایل در کنار تهدیدهایی که دارد، فرصت های زیادی ایجاد کرده که می توان از فرصت های آن به خوبی استفاده و پیام را به مخاطب از طریق بازی منتقل کرد.

این برنامه نویس بازی های رایانه ای گفت: ایران در این زمینه ظرفیت بالایی دارد و بازی های زیادی هم تاکنون طراحی و تولید شده است و صنعت بازی های رایانه ای در این مدت توانسته پیشرفت هایی را داشته باشد که حمایت های لازم از این صنعت قطعا می تواند در پیشبرد اهداف این بازی ها موثر باشد.

نادری خاطرنشان کرد: می توان تاثیرگذاری را در بازی‌ها به اجرا گذاشت و تلاش می شود که هدف این بازی ها که همان رساندن پیام به کاربر است به خوبی منتقل شود و اگر به خوبی این بازی ها طراحی و اجرا شوند می توانند تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 72673

آدرس مطلب: https://www.oshida.ir/vdcexp8f.jh8wfi9bbj.html

اوشیدا
  https://www.oshida.ir