داخلی آرشيو خبر صفحه 
امتیاز مثبت 
۰
 
سطح كيفيت زيست محيطي آب هاي قابل كشتيراني خليج فارس كاهش يافت
کد مطلب: ۱۰۵۸۸
تاریخ انتشار:يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۵
اوشیدا: معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست در مورد آثار تردد شناورها در مناطق حساس دريايي گفت: سطح كيفيت زيست محيطي آب هاي قابل كشتيراني خليج فارس به دليل تردد شناورها كاهش يافته است.
سطح كيفيت زيست محيطي آب هاي قابل كشتيراني خليج فارس كاهش يافت
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: عبدالرضا كرباسي افزود: به گزارش سازمان منطقه اي راپمي در چند سال اخير با رشد صنعت كشتيراني، حمل و نقل نفت و فرآورده هاي آن، ارسال كالاها و ترانزيت بار در خطوط دريايي بر كاهش سطح كيفيت زيست محيطي آب هاي قابل كشتيراني خليج فارس تاثير گذاشته است.
وي خاطرنشان كرد : مركز منطقه اي ميمك ( مركز همكاري امداد در شرايط اضطراري خليج فارس ) و مركز فوريت هاي دريايي مسووليت رسيدگي به سوانح و آلودگي هاي نفتي را در خليج فارس و درياي عمان بر عهده دارند. گزارش يكي از اين مراكز نشان داد در سال هاي ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ چندين مورد تخليه غير قانوني و دو مورد سانحه توسط كشتي ها ثبت شده است.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست افزود: آمارها بين سال هاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ نشان مي دهد كه ۱۷۵مورد سانحه اتفاق افتاده است كه از ميان آنها ۳۰ مورد غرق شدگي شناورها، ۲۲ مورد برخورد، ۲۰ مورد نشت مواد به دريا، ۱۰ مورد آتش سوزي، ۷ مورد تخليه پساب، ۴ مورد به گل نشستن، يك مورد انهدام و يك مورد ترك برداشتن شناور بوده است .
كرباسي ادامه داد: نشت مواد نفتي تنها بر اثر حمل و نقل بين سال هاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ سالانه حدود ۱۱۴ هزار تن بوده است كه پيش بيني مي شود اين رقم براي سال ۲۰۱۵ در حدود ۹۳ هزار تا ۱۳۵ هزار تن باشد .
وي گفت: بيشترين تردد شناورها مربوط به كشور امارات متحده عربي بوده و ثبت بيشترين ميزان تردد به پايانه ها مربوط به پايانه جبل علي است. به منظور جلوگيري از بروز سوانح دريايي در منطقه دريايي راپمي طرح جامعي با هدف حمايت از اجرا و توسعه پروژه هاي مركز فوريت هاي دريايي كه مسووليت رسيدگي به سوانح و آلودگي هاي نفتي را دارد، در حال تدوين است.
Share/Save/Bookmark
    عکاس :