داخلی آرشيو خبر صفحه 
امتیاز مثبت 
۰
 
وقتی ارابه های مرگ در جاده نیمه تمام می تازند؛
سیستان،داغدار وعده های دولتی/ سهم ناچیز پهناورترین استان کشور از بزرگراه
کد مطلب: ۷۱۳۷۵
تاریخ انتشار:دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹
سیستان و بلوچستان اگرچه پهناورترین استان کشور است، اما سهم بسیار اندکی از بزرگراه دارد و به همین دلیل سالانه ده ها تن در جاده های استان بر اثر ناتمام ماندن پروژه های دولتی جان خود را از دست می دهند.
سیستان،داغدار وعده های دولتی/ سهم ناچیز پهناورترین استان کشور از بزرگراه
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ تکمیل بزرگراه زابل به زاهدان یکی از مهمترین مطالبات مردم شمال سیستان و بلوچستان به شمار می رود که ۱۴ سال بعد از کلنگ زنی هنوز به اتمام نرسیده است.

عملیات اجرایی این مسیر در سال ۱۳۸۵ در هفت قطعه کلنگ زنی شد، این جاده همچنین یکی از مهمترین پروژه های استان نیز محسوب می شود چرا که ۲۳۰ کیلومتر از مسیر مهم بندر چابهار تا بازارچه میلک که به کشور افغانستان منتهی می شود را به خود اختصاص می دهد.

تصادفات جاده ای در مسر زابل به زاهدان که منجر به کشته شدن بسیاری از سیستانیان شده خود گواه اهمیت اتمام این پروژه بزرگ در استان است.

زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان است که در طول روز بسیاری از افراد به جهت انجام امورات خود مجبور هستند در این مسیر تردد کنند از طرفی وجود خودرو های ترانزیتی افغان در مسیر نیز باعث شده تا به ترافیک این جاده افزوده شود.

ماه گذشته بود که تصادف منجر به مرگ یک کودک ۱۲ ساله در مسیر زابل به زاهدان باعث اوج نارضایتی مردم از عدم توجه مسئولان به این پروژه شود.

جاده زابل به زاهدان بوی مرگ می دهد

هادی موسوی یکی از شهروندان سیستانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ۱۴ سال فرصت زیادی برای اتمام یک جاده ۲۰۰ کیلومتری است.

وی افزود: جاده زابل به زاهدان نه تنها استاندارد نیست بلکه عرض آن هم نسبت به سایر جاده های کشور کمتر می باشد که همین مسئله باعث افزایش تلفات در استان شده است.

این شهروند سیستانی بیان کرد: در شهرستان زابل کسی نیست که یکی از نزدیکانش را در این جاده از دست نداده باشد.

خودروهای ترانزیتی سوخت بمب های متحرک در مسیر

عبدالله میری دیگر شهروند سیستانی که راننده خودرو سنگین در مسیر زابل به زاهدان است بیان کرد: در این مسیر بیشتر همکارانمان دچار تصادف شده اند.

وی افزود: خودرو های سنگینی که حامل سوخت هستند بیش از ۳۲ هزار لیتر مواد سوختی به همراه خود دارند که به عنوان یک بمب متحرک از آن یاد می شود.

میری تصریح کرد: در مسیر زابل به زاهدان هر بار احساس خطر می کنیم چرا که این مسیر بوی مرگ می دهد.

این شهروند سیستانی بیان کرد: عمدتا در هنگام طوفان های شن این مسیر خطرناک تر از مواقع عادی می شود، عدم دید کافی در هنگام گرد و غبار ناشی از طوفان بارها حوادثی همچون تصادفات زنجیره ای را به بار آورده است.

وی گفت: مردم سیستان با وجود همه کمبودات و مشکلاتی که با آنها دست و پنجه نرم می کنند اما مطالبه اصلی آنها تکمیل این جاده است تا با خیالی آسوده تر دل به جاده بزنند.

جذب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای راه های اصلی سیستان

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: بحث مشکلات کلان منطقه سیستان را با همدلی و همراهی سایر نمایندگان در مجلس مرتفع خواهیم ساخت.
وی افزود: به واسطه اهمیت جاده زابل به زاهدان از بدو ورود به مجلس بحث جاده زابل به زاهدان را با ریاست کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرده ایم.

سرگزی بیان کرد: هم اکنون نیز ماشین آلات راه سازی در این مسیر به صورت دائم در حال احداث جاده هستند در سال جاری ۱۵ کیلومتر و سال آینده ۴۰ کیلومتر دیگر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت تا این پروژه بالاخره به اتمام برسد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول این سال ها عملا عملیات عمرانی این جاده متوقف شده بود و مردم هم از این روند ابراز نارضایتی داشتند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرزندان سیستان جان خود را در این مسیر از دست داده اند خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه های اصلی منطقه سیستان به ویژه جاده زابل به زاهدان اعتبار جذب کرده ایم و امیدواریم تا در سال بعد این پروژه به اتمام برسد.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark