داخلی آرشيو خبر صفحه فناوری اطلاعات
امتیاز مثبت 
۰
 
بیل‌گیتس رئال مادرید را می‌خرد!
کد مطلب: ۱۵۳۶۹
تاریخ انتشار:پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۶
اوشیدا: گویا بیل گیتس علاوه بر فعالیت‌های بشردوستانه‌ای که در قالب بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» انجام می‌دهد، سعی دارد که شهرت مایکروسافت را در زمینه‌های دیگر نیز بالا ببرد. وی چند وقتی است که در حال مذاکره با تیم فوتبال رئال مادرید است تا است تا یک قرارداد همکاری با این مجموعه که در حال حاضر باارزش‌ترین باشگاه ورزشی دنیا به حساب می‌آید، امضا کند.
بیل‌گیتس رئال مادرید را می‌خرد!
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: درواقع، بیل گیتس در تلاش است تا نام استادیوم «سنتیاگو برنابئو» را به استادیوم مایکروسافت تغییر دهد. البته به گفته یک روزنامه اسپانیایی به نام El Confidencial، این پروژه از تابستان ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد. این روزنامه ادعا می‌کند که مایکروسافت و مادرید شرکای خوبی برای هم خواهند بود، زیرا آنها یک فلسفه مشابه را دنبال می‌کنند: هر دوی آنها به دنبال پیشگام بودن در جهان هستند و می‌خواهند سردمدار پروژه‌های بشردوستانه در جهان باشند. مایکروسافت و رئال ماردید هر دو از حامیان فعالیت‌های خیریه و عام‌المنفعه هستند و در حال حاضر نیز تفاهم‌نامه مشترکی را به منظور ترویج ورزش و فناوری در قالب فعالیت‌های آموزشی در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب، در دست اجرا دارند. اما پیش‌بینی می‌شود که اگر سنتیاگو برنابئو به مایکروسافت تغییر نام دهد، می‌توان شاهد نام‌های فوتبال- فناوری دیگری نیز در جهان بود.
با این حال، به نظر می‌رسد که ارزش چنین معامله‌ای در حدود ۱۰ میلیون دلار در سال برآورد شده است. در حال حاضر باشگاه رئال مادرید در حدود ۵/۳ میلیارد دلار ارزش دارد و به عنوان باارزش‌ترین باشگاه ورزشی دنیا از آن یاد می‌شود.
ورزشگاه برنابئو در سال ۱۹۴۷ افتتاح شد و با گسترشی که در سال ۲۰۱۱ یافت اکنون می‌تواند ۸۵ هزار و ۴۵۴ تماشاگر را در خود جای دهد. این ورزشگاه به پاس زحمات رییس افسانه‌ای قوهای سپید، به نام وی مزین شده است.
هرچند فروش اجازه استفاده از نام استادیوم، اقدام تبلیغاتی جدیدی است، اما باشگاه‌های بزرگ فوتبال همچون آرسنال، منچستر سی‌تی، بایرن مونیخ و غیره همگی با شرکت‌های بزرگ قراردادهایی را منعقد کرده‌اند. از آن سو نیز شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوی همچون AT&T یا یاهو نیز با باشگاه‌‌های ورزشی وارد تعامل شده‌اند. اما این تعامل در قالب‌های تبلیغاتی بوده نه تغییر نام استادیوم.
این اطلاعات فعلا در حد شایعه هستند و هیچ کدام از دو طرف قرارداد آن را تایید یا تکذیب نکرده‌اند؛ اما دور از ذهن نیست اگر مایکروسافت بخواهد ارتباط نزدیکی را با یک باشگاه ورزشی معتبری همچون رئال مادرید شکل دهد.
به گزارش فناوران اطلاعات، نکته قابل توجه در پیشنهاد شرکت مایکروسافت، رقم پایین آن در مقایسه با هزینه‌های جاری نجومی‌ این باشگاه است. برای ملموس شدن این نکته بد نیست بدانید که این باشگاه طبق قرارداد جدید با فوق ستاره‌اش یعنی کریستیانو رونالدو، سالیانه رقمی ‌در حدود ۲۰ میلیون دلار به وی دستمزد خواهد داد تا CR۷ بالاترین دستمزد سالیانه را در دنیای فوتبال دریافت کند. همچنین باشگاه رئال مادرید در آخرین خرید خود، رقمی ‌معادل ۱۳۲ میلیون دلار را صرف خرید ستاره ولزی خود یعنی گرت بیل کرده تا وی رقم گران‌ترین بازیکن فوتبال جهان را به خود اختصاص دهد. از طرف دیگر شنیده‌ها از این نکته حکایت دارند که رقیب اماراتی مایکروسافت یعنی فلای امیریت، حاضر است پیشنهادی بسیار بالاتر را برای موفقیت در این رقابت به سران رئال مادرید بدهد.

iNouCamp Pro
اگر مایکروسافت به مادرید بپیوندد، چندان دور از ذهن نیست که بارسلونا نیز به اپل بپیوندد. درواقع، اپل نیز بیکار نخواهد نشست و با استفاده از رقابت تاریخی دو باشگاه بزرگ رئال مادرید و بارسلونا، سعی خواهد کرد تا جنگ خود با مایکروسافت را به این رقابت بکشاند! هیچ بعید نیست که اپل نیز در صدد تغییر نام ورزشگاه نیوکمپ برآید تا دور جدیدی از ال کلاسیکوهای دیدنی، این بار در فضایی ورزشی-فناوری به وجود بیاورد. به نظر می‌ر‌سد که نیوکمپ رنگ و بویی اپلی گرفته و نام آن بهiNouCamp Pro تغییر یابد. احتمالا در سال آینده نسخه رتینای «لئو مسی» نیز در بارسلونا رونمایی خواهد شد که گل‌های سریع‌تر و البته شفاف‌تر و بدون شک و شبهه را به ثمر خواهد رساند!

IBMirates
IBM شرکتی است که سعی می‌کند نام خود را در همه بازارهای جهانی مطرح کند و حتما بعد از اینکه مایکروسافت با باشگاه رئال مادرید همکاری کند، این غول آبی نیز بیکار نخواهد نشست و به احتمال خیلی زیاد دست روی استادیون آرسنال با امارات خواهد گذاشت. البته در این صورت کلی پول به جیب آرسنه ونگر خواهد رفت و دیگر لازم نیست او دست به جیب شود.

Samsung Siro
سامسونگ هم یکی دیگر از مدعیان بازار فناوری است و از آنجا که Internazionale تحت مالکیت آسیاست، سامسونگ روی این باشگاه دست خواهد گذاشت. این باشگاه متعلق به سیلویو برلوسکونی میلانی است. پس این غول فناوری تنها راهش مذاکره و متقاعد کردن وی است و تنها یک راه برای این کار وجود دارد؛ اینکه سامسونگ دوربین‌های فیلمبرداری فوق‌العاده و بی‌نظیر خود را در اختیار این باشگاه قرار دهد.
Share/Save/Bookmark
مرجع : آی تی انالایز
    عکاس :