داخلی آرشيو خبر صفحه 
امتیاز مثبت 
۰
 
هشداری به صاحبان سیم‌کارت اعتباری
کد مطلب: ۵۵۹۱۹
تاریخ انتشار:دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۱
براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اگر مشترک سیم‌کارت اعتباری بیشتر از سه ماه از سیم‌کارتش استفاده نکند، می تواند هزینه‌ای را برای مشترک ایجاد کند. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تیر ماه سال ۱۳۹۴ مصوبه‌ای را در خصوص سیم‌کارت‌های اعتباری ابلاغ کرد. بر اساس مصوبه موفق مقرراتی برای مشترکانی […]
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اگر مشترک سیم‌کارت اعتباری بیشتر از سه ماه از سیم‌کارتش استفاده نکند، می تواند هزینه‌ای را برای مشترک ایجاد کند.

 

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تیر ماه سال ۱۳۹۴ مصوبه‌ای را در خصوص سیم‌کارت‌های اعتباری ابلاغ کرد. بر اساس مصوبه موفق مقرراتی برای مشترکانی که هیچگونه تراکنشی در طول  یک بازه زمانی سه ماهه نداشته باشند در نظر گرفته شد.

بر این اساس اگر مشترک سیم‌کارت اعتباری در حساب خود دارای اعتبار باشد، دارنده پروانه یعنی اپراتور مربوطه می‌تواند با انجام اطلاع‌رسانی لازم، پس از بازه زمانی سه ماهه و همچنین به ازای هر دوره زمانی بدون تراکنش از طرف مشترک پس از گذشت این بازه زمانی سه ماهه، نسبت به جبران هزینه‌های لازم-التادیه برای نگهداری شبکه و ارتباط به میزان حداکثر تعرفه ۲۰ دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دایمی اقدام کند. در این صورت مشترک مجاز به استفاده از باقیمانده اعتبار خود خواهد بود.

در صورتی که سیم‌کارت مورد نظر فاقد اعتبار لازم باشد، اپراتور می‌تواند با انجام اطلاع‌رسانی لازم نسبت به قطع دو طرفه یا سلب امتیاز سیم‌کارت اقدام کند، همچنین با انجام هر تراکنش از طرف مشترک، مهلت و بازه زمانی مجدداً برای مشترک لحاظ و آخرین تراکنش مشترک مبنای شروع بازه زمانی سه ماهه مذکور، خواهد شد.

از سوی دیگر اپراتور درصورت عدم انجام تراکنش از طرف مشترک می تواند تا هنگام اتمام اعتبار، نسبت به جبران هزینه‌های لازم‌التادیه نگهداری شبکه و ارتباط اقدام کند.

اگر سیم‌کارت به مرحله قطع یک طرفه و قطع دوطرفه قرار گیرد، کلیه خدمات سیم‌کارت مسدود شده ولی اپراتور ارائه دهنده خدمات همچنان موظف است امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی را برقرار کند. امکانات و تسهیلاتی که اپراتور جهت افزایش اعتبار مشترک در شبکه و یا فعال سازی مجدد ارائه می‌کند،  مشمول قطع امکانات یا تسهیلات در قطع یک طرفه و یا دوطرفه  نخواهد شد.

موضوع دیگر آن است که در وضعیت قطع دو طرفه، به موجب این مصوبه اپراتور مربوطه موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ کند. اپراتور موظف است نحوه ثبت نام، غیرفعال کردن، قطع یک طرفه، قطع دو طرفه و سلب امتیاز از مشترک را به صورت صریح در قرارداد مشترکین خود لحاظ کند.

Share/Save/Bookmark
مرجع : برترین ها
    عکاس :