داخلی آرشيو خبر صفحه 
امتیاز مثبت 
۰
 
مسیر سخت آموزش در روزهای کرونایی؛
دانش آموزانی که از تدریس تلویزیونی هم محرومند
کد مطلب: ۷۲۱۴۵
تاریخ انتشار:پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۱
در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان دانش آموزان اکثراً به گوشی های هوشمند دسترسی نداشته و یا مناطقی وجود دارد که خانواده ها از داشتن تلویزیون هم محروم هستند.
دانش آموزانی که از تدریس تلویزیونی هم محرومند
به گزارش اوشیدا؛ یکی از مهمترین مشکلات پیش روی آموزش و پروش این روزها تدریس حضوری دانش آموزان است که با توجه به شیوع گسترده کرونا معلم و دانش آموز درگیر این بیماری می شوند.

هر چند که انتقالی در این مکان ها صورت نگیرد استرس ناشی از این بیماری که در اینگونه محیط ها وجود دارد سطح کیفیت آموزش را به شدت پایین می آورد.

از طرفی در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان دانش آموزان اکثراً به گوشی های هوشمند دسترسی نداشته و یا هزینه های بسته های اینترنت آنقدر گران است که خانواده ها توان پرداخت آن را هم ندارند.

در شهرستان زابل نیز معلمان حق التدریس از تدریس حضوری ابراز گلایه کرده اند و خواستار تعطیلی مدارس همچون مثل سایر نقاط قزمز کشور است.

یکی از این معلمان که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ما گفت: در روزهایی که دانش آموزان می توانند ناقلان بدون علامت باشند و هم برای خودشان و هم دیگران خطر آفرین هستند معلمان حق التدریس هم باید به سر کار بروند.

وی افزود: این در حالی است که حقوق ناچیز معلمان حق التدریس آنقدر کم است که حتی هزینه رفت و آمد ما هم از این راه در نخواهد آمد.

این معلم سیستانی بیان کرد: حتی پرداخت اضافه ای نیز برای خرید ماسک و محافظ صورت برای ما وجود ندارد تا بتوانیم حداقل از خود در برابر این ویروس محافظت کنیم.

در این خصوص حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما گفت: کیفیت آموزش و پرورش امروز اصلا قابل قبول در کشور نیست.

وی افزود: بسیاری از دانش آموزان در مناطقی زندگی می کنند که تلفن همراه اصلا آنجا آنتن نمی دهد.

دهمرده بیان کرد: حتی همان تدریس تلویزیونی هم نمی تواند برای دانش آموزان مفید باشد، مثلا خانواده ای که چند فرزند محصل دارد تلویزیون را باید در اختیار کدام یک قرار دهد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مناطقی از کشور هنوز تلویزیون هم وجود ندارد که دانش آموز بتواند از آن استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید زیر ساخت ها را در مناطق محروم ایجاد کند تا دانش آموزان در این روزها آموزش با کیفیتی را دریافت کنند.

دهمرده بیان کرد: دولت نباید به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کند، این تاثیر منفی خواهد گذاشت و عدالت آموزشی را زیر سوال می برد.

نماینده مردم سیستان درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: احداث کتابخانه های شبانه روزی در مناطق محروم می تواند مکانی باشد که هم بهداشت رعایت می شود و هم دانش آموز در آن تدریس مناسب داشته باشد چرا که این طور مکان ها به صورت شبانه روزی در اختیار افراد قرار دارد.

وی گفت: این فعالیت ها هزینه آنچنانی هم ندارد، حتی با انتشار صوت آموزگاران در این مکان ها دانش آموزان می توانند به آموزش خود ادامه دهند.




انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark