داخلی آرشيو گفتگو صفحه سیاسی
امتیاز مثبت 
۰
 
استاد و پژوهشگر دانشگاه تهران:
حاشیه سازی تاکتیک همیشگی دشمنان انقلاب/دشمن برای ایجاد دوقطبی از جنگ روانی استفاده می کند
کد مطلب: ۷۴۵۶۷
تاریخ انتشار:يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۷
محمدعلی شکوهیان راد گفت: حاشیه سازی از تاکتیک های همیشگی دشمنان انقلاب بوده و هست که هر زمان اتفاق امیدآفرینی در کشور افتاده با جنگ روانی و دوقطبی سازی با تلاش گسترده ای طراحی و برنامه ریزی می کند.
حاشیه سازی تاکتیک همیشگی دشمنان انقلاب/دشمن برای ایجاد دوقطبی از جنگ روانی استفاده می کند
محمدعلی شکوهیان‌راد مدرس و پژوهشگر دانشگاه تهران، متخصص مطالعات سایبرنتیک با توجه به اغتشاشات اخیر، در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: یقیناً و مستند باور دارم که دشمن «روی زمین» به‌طور کامل از انقلاب اسلامی شکست خورده و هیچ راهی برای کسب برتری و خروج از شکست قطعی ندارد.

وی افزود: دشمن برای جبران شکست روی زمین تدوین استراتژی را جایگزین کرده و بازی را به نقطه‌ی قوت خود که همزمان بزرگترین نقطه ضعف ما است سوق داده است.

شکوهیان راد ادامه داد: کاش کمی ساز و کار کنترل انسان از طریق جریان اطلاعات (سایبرنتیک) برای دوستان جبهه‌ی انقلاب شناخته شده بود، آن وقت بود که پیش از اقدام عجولانه در اخذ موضع و نشان دادن واکنش، نیت پشت‌پرده‌ی دشمن را کشف و بازی‌اش را خنثی می کردیم.

پژوهشگر ارشد آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر تصریح کرد: یکی از تاکتیک‌های ساده، اما همیشگی دشمن مقابل ما؛ حاشیه‌سازی است و هر وقت اتفاق خوب، نویدبخشی و امیدآفرینی رخ داده؛ دشمن با یک موضوع فرعی، اکثر رسانه‌های انقلابی را به حاشیه سرگرم کرده و رسماً مثل آب خوردن بازی داده تا نهایتا اثر آن رخداد مهم دیده نشود.

وی با اشاره به نمونه های مختلف در این زمینه گفت: ایجاد دو قطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا برای دیده نشدن تقابل انقلابی و غیر انقلابی؛دو قطبی مخالف و موافق واکسن برای حاشیه رفتن اصل طرح کرونا که توسط برخی عزیزان انقلابی مطرح شده بود، حاشیه‌سازی با فوت مهسا امینی برای زدن حماسه‌ی عظیم و بی بدیل اربعین؛ پررنگ شدن خطای فاحش رسانه ملی در نمایش بدن فلان زن، برای به حاشیه رفتن بیانات فوق‌العاده مهم و راهبردی مقام معظم رهبری مورخ ۱۱ مهر؛ از این دست موارد بسیار است

مدرس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ما باید دقت کنیم، باید نیت دشمن را بشناسیم و سپس اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: در حوزه‌ی رسانه باید شطرنج بازی کرد که کاملاً منطقی، آینده‌شناسانه و موقعیت‌محور است؛ نه پوکر که عموما بر شانس و قمار بنا شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark