چگونگی تغییر شماره حساب در سامانه تامین اجتماعی/ شهروندان در ثبت اطلاعات دقت کنند
محمد خیاطی گفت: مستمریبگیران جدید و همچنین بیمهشدگان برای تغییر شماره حساب بانکی خود در سامانه اینترنتی این سازمان میتوانند با استفاده از بخش «اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمریبگیران» شماره حساب شخصی خود را به شعبه مربوطه اعلام کنند
به گزارش
اوشیدا به نقل از
عصرهامون، محمد خیاطی، مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات غیرحضوری سامانه تامین اجتماعی و نیز چگونگی تغییر شماره حساب بانکی در این سامانه بیان کرد: مستمریبگیران در تکمیل مولفههای اعلام شماره حساب بانکی دقت داشته باشند؛ زیرا هرگونه تبعات ناشی از تکمیل اطلاعات اشتباه به عهده مستمریبگیر خواهد بود.
وی یادآور شد: مستمریبگیران جدید و همچنین بیمهشدگان برای تغییر شماره حساب بانکی خود در این سامانه میتوانند با استفاده از بخش «اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمریبگیران» شماره حساب شخصی خود را به شعبه مربوطه اعلام کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان افزود: بانک های رفاه کارگران، ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات از جمله بانکهای طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی به شمار میروند.
خیاطی ادامه داد: انتخاب هر یک از بانکهای نامبرده توسط مستمریبگیران انجام میشود و اجباری در تعیین نوع بانک وجود نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: فرآیند واریز مبالغ تعهدات کوتاهمدت (همانند کمک هزینههای بیکاری، ایام بیماری، بارداری و ...) با فرآیند واریز مستمری متفاوت است؛ بنابراین اعلام شماره حساب بیمهپردازان ارتباطی به شماره حساب مستمریبگیران ندارد.
مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به عنوان مثال، باوجود اعلام شماره حساب به سازمان تأمین اجتماعی جهت واریز مبالغ کوتاهمدت (در زمان بیمهپردازی)، برای دریافت مستمری باید مجددا شماره حسابی جداگانه اعلام شود.
خیاطی گفت: از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس https://es.tamin.ir میتوان شماره حسابی که مستمری به آن واریز میشود را نیز از قسمت «مشاهده شماره حساب بانکی» استعلام کرد.