داخلی آرشيو گفتگو صفحه اقتصادی
امتیاز مثبت 
۰
 
فرماندار زابل مطرح کرد:
زابل رتبه نخست شیلات در سیستان و بلوچستان
کد مطلب: ۸۱۵۴۳
تاریخ انتشار:يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۵ ساعت ۰۸:۲۸
فرماندار زابل از کسب رتبه نخست این شهرستان در شاخص‌های تولید، برداشت و اشتغال‌زایی حوزه شیلات در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با توسعه زیرساخت‌های آبزی‌پروری و حمایت از تولیدکنندگان، زابل به یکی از قطب‌های مهم پرورش آبزیان در شمال استان تبدیل شده است.
زابل رتبه نخست شیلات در سیستان و بلوچستان
علی ولایتی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اوشیدا بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر و رویکرد توسعه‌محور این شهرستان توانست در شاخص‌های تولید، برداشت و اشتغال‌زایی حوزه شیلات، رتبه نخست استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص دهد.

 رهاسازی ۱۱۱ هزار بچه‌ماهی در استخرهای زابل
وی افزود: در چارچوب برنامه‌های توسعه آبزی‌پروری، از ابتدای مهرماه ۱۴۰۴ تاکنون بیش از ۱۱۱ هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در استخرهای پرورش ماهی شهرستان رهاسازی شده و پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت نهایی این دوره به بیش از ۱۱۱ تن برسد. روند برداشت از اواسط اسفندماه آغاز شده و تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ ادامه دارد.
 
 ولایتی پور تصریح کرد: شهرستان زابل در سال‌های اخیر با توسعه زیرساخت‌های شیلاتی به یکی از قطب‌های مهم آبزی‌پروری در شمال استان تبدیل شده و هم‌اکنون پرورش گونه‌های گرمابی، ماهیان خاویاری، قزل‌آلا، زالو و ماهیان زینتی در این شهرستان در حال انجام است.
 
 وی تأکید کرد: همچنین بخش قابل‌توجهی از صید ماهی منطقه سیستان در شهرستان زابل مدیریت و عرضه می‌شود و این محصولات پس از عرضه در فروشگاه‌های ماهی شهرستان، علاوه بر تأمین نیاز بازار محلی، به شهرها و روستاهای منطقه سیستان توزیع می‌شود. در کنار آن، بخشی از تولیدات شیلاتی زابل نیز به کشور افغانستان صادر می‌شود که نقش مهمی در رونق اقتصادی فعالان این حوزه دارد.

 حمایت تسهیلاتی از پرورش‌دهندگان ماهی در زابل
 وی ادامه داد: تحقق این دستاوردها در نتیجه پیگیری‌های مستمر برای حمایت از تولیدکنندگان و توسعه زیرساخت‌های شیلاتی در منطقه بوده است و تسهیلات لازم از طریق پست‌بانک، طرح رزاق و بنیاد برکت برای احداث و تجهیز استخرهای پرورش ماهی و توسعه مجتمع‌های آبزی‌پروری فراهم شد.
 
فرماندار زابل افزود: در مجموع بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات در این بخش جذب شده که علاوه بر افزایش تولید، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان منطقه را نیز فراهم کرده است.
 
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ در پی این موفقیت‌ها و نقش مؤثر در توسعه بخش کشاورزی و شیلات شهرستان فرماندار زابل" از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به‌عنوان فرماندار نمونه مورد تجلیل قرار گرفت و با اهدای لوح تقدیر از خدمات و تلاش‌های ایشان در مسیر توسعه تولید، اشتغال و رونق اقتصادی منطقه قدردانی شد.
 
 مجموعه این اقدامات موجب شده شهرستان زابل در حوزه آبزی‌پروری، تولید و اشتغال‌زایی به یکی از الگوهای موفق توسعه شیلات در استان سیستان و بلوچستان تبدیل شود.
 
Share/Save/Bookmark