مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:
اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خردادماه
کد مطلب: ۷۸۲۷۱
تاریخ انتشار:يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۴ ساعت ۰۷:۵۴ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ است.
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ خلیل احمد سلامی با اشاره به در حال اجرا بوده طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور بیان کرد: این طرح جدید سه ویژگی دارد، اعتبار آن بالا رفته و شهروندان بهازای خرید پولی پرداخت نخواهند کرد، انتقال اعتبار از مرحله اول به مرحله دوم میسر بوده و مردم میتوانند همه اعتبار کالابرگ را از حداقل سه قلم کالا از مجموع ۱۱ کالای اساسی درنظرگرفتن شده در طرح، خریداری کنند.
وی ادامه داد: این کالاها در سه گروه لبنیات شامل شیر، پنیر و ماست، گروه پروتئین شامل گوشت گوساله، مرغ و تخممرغ و گروه حبوبات و خوار و بار شامل قند و شکر، روغنمایع، ماکارونی، برنج و حبوبات بوده و اعتبار کالابرگ در مرحله اول تا ۶۰ روز قابلانتقال به دوره بعدی و قابلاستفاده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: اعتبار این طرح برای سه دهک اول تا سوم به اعضای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و برای دهکهای چهارتا هفت برای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: بهمنظور تسهیل در فرایند آگاهی از موجودی اعتبار طرح کالابرگ اسفندماه، امکان از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» میزان موجودی از طریق سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک میشود و پیامک از سایر سر شمارهها در خصوص طرح کالابرگ خصوصاً اگر حاوی لینک باشد احتمال بروز کلاهبرداری را دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: در حال حاضر بالغ بر چهارهزار و ۵۰۰ فروشگاه در سطح استان در حال ارائه خدمات به مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی هستند و مردم میتوانند در صورت هرگونه تخلف شامل گرانفروشی، کمفروشی، عدم ارائه کالاهای اساسی و جایگزینکردن آنها با سایر کالاها و غیره، مراتب را از طریق شماره ۱۲۴ اطلاعرسانی کنند تا دراسرعوقت به آن رسیدگی شود.
شناسایی ۳۱ متخلف در سیستان و بلوچستان
وی گفت: از زمان آغاز طرح در استان، گشتهای ویژه مشترک بازرسی و نظارتی تشکیل شده و بهصورت سرزده به فروشگاههای مشمول این طرح، سر میزنند و بر روند اجرای طرح نظارت دارند.
سلامی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده، از ابتدای شروع طرح تا ۳۰ اسفندماه سال گذشته، ۳۱ مورد متخلف در حوزه واحدهای صنفی توزیعکننده کالابرگ شناسایی و توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برای آنها پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.
وی گفت: عمده تخلف این واحدها، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم رعایت تکالیف، تخلفات بهداشتی و غیره بوده است.
انتهای خبر/