به گزارش پایگاه خبری «
اوشیدا»، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در جریان سفر به چابهار در جمع خبرنگاران در خصوص احداث فرودگاه چابهار بیان کرد: در مشهد، بندرعباس و بوشهر که فرودگاههای اصلی هستند یک سمت فرودگاه غیرنظامی و یک سمت نظامی است که باند مشترک استفاده میشود و تاکنون هم هیچ مشکلی به وجود نیامده است و فرودگاه کنارک هم بهصورت مشابه میتواند همین نقش را ایفا کند.
وزیر دفاع افزود: باند فرودگاه کنارک که در زمان حاضر بهصورت مشترک برای پروازهای نظامی و پروازهای چابهار و کنارک استفاده میشود کاملاً استاندارد است و ما ۳۰ هزار هکتار زمین برای احداث ترمینال در آن در نظر گرفتهایم؛ اما در منطقه و محلی که تلاش داشتند فرودگاه چابهار را در آن احداث کنند در زمان بارندگی یک متر آب جمع میشود و عملاً کاربرد نداشت.
وی ادامه داد: محلی که مجوز احداث فرودگاه برای آن صادر شده بود ۵۰ کیلومتر با محلی که احداث فرودگاه چابهار را در آن آغاز کردند فاصله داشت و در واقع محل احداثی که در نظر گرفتند تخلف بود و چنانچه فرودگاه در آن محل احداث میشد در نهایت برخورد بین هواپیمای نظامی و غیرنظامی اتفاق میافتاد.
گفتنی است؛ ساخت فرودگاه چابهار در چهار سند مهم بالادستی کشور تأکید شده است و دو دهه است دنبال شده تا اینکه سال ۱۳۹۹ آغاز شد؛ اما عملیات اجرایی آن به دلیل اختلافات میان نیروی هوایی و منطقه آزاد که کارفرمای پروژه بود متوقف شد.
انتهای خبر/