داخلی آرشيو گزارش صفحه اجتماعی
امتیاز مثبت 
۰
 
گلایه‌ها در سیستان ادامه دارد؛
کمبود نیروی انسانی عامل تأخیر ثبت اسناد
کد مطلب: ۷۷۱۷۵
تاریخ انتشار:سه شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۱
شهروندان شهرک محمدشاهکرم شهرستان زهک از تأخیر صدور سند و ثبت اسناد مالکیت روستایی گلایه داشتند که نیاز به پیگیری مسئولان ضرورت دارد.
کمبود نیروی انسانی عامل تأخیر ثبت اسناد
به گزارش پایگاه خبری «اوشیدا»، باتوجه‌به اینکه سنددار کردن املاک روستایی باعث رسمیت و امنیت ملکی می‌شود و به برکت انقلاب اسلامی ایران بازسازی و بهسازی اسناد مالکیت و ثبت این اسناد از ثمرات نهاد انقلابی بنیاد مسکن و ثبت‌اسناد بوده است.

با افزایش خدمات دولت در روستاها بازگشت روستاییانی که به شهرها مهاجرت کرده بودند به شکل چشمگیری در حال شکل‌گیری می‌شود و حتی مهاجرت معکوس شهرنشینان به روستا نیز باتوجه‌به امکانات شهری در مناطق روستایی باعث مهاجرت معکوس می‌شود.

همان‌طور که هر یک از افراد جامعه نیاز به برگه هویت یعنی شناسنامه دارند، املاک افراد هم باید دارای برگه هویت یعنی سند باشد و این یکی از الزامات موردنظر مردم است. عدم صدور و یا تأخیر در صدور در سند رسمی در برخی از مناطق سیستان موجب بروز اختلافات و مشکلات زیادی شده که با بررسی مشکلات مذکور می‌شود موانع را شناسایی و مرتفع کرد چرا که این مهم در منطقه سیستان می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ این منطقه باشد و باعث حیات دوباره روستاهای منطقه باتوجه‌به خشکسالی سیستان باعث حیاتی دوباره گردد.

مردم ولایت‌مدار شهرک محمدشاهکرم از توابع شهرستان زهک باتوجه‌به تأخیر بیش از چندین ماه از ثبت‌اسناد و بنیاد مسکن شهرستان بابت علت تأخیر در صدور اسناد مالکیت منازل مسکونی این شهرک گلایه‌هایی داشتند و این موردنیاز به شفاف‌سازی و پیگیری ویژه داشت که خبرنگار ما به سراغ مسئولین این شهرستان رفته است تا علت را جویا شود.

تحویل اسناد مالکیت محمدشاهکرم به بنیادمسکن
ابوذر شه بخش رئیس ثبت‌اسناد و املاک شهرستان زهک در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: ازآنجایی‌که ثبت‌اسناد مالکیت منازل مسکونی مردم مطابق قانون با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره ثبت‌اسناد اجرا می‌شود، کارهای ابتدایی از جمله نقشه‌برداری و تشکیل پرونده متقاضیان برعهده بنیاد مسکن بوده و پس از تهیه نقشه و ارسال پرونده‌ها به اداره ثبت‌اسناد، مراحل اجرایی کار شروع می‌شود.

شه بخش تصریح کرد: ازآنجایی‌که اعضای شورای شهرک محمدشاه کرم همکاری و تعامل خوبی برای تشکیل پرونده‌ها داشتند و پیگیری مستمر برای صدور اسناد، تعداد ۳۳۰ فقره پرونده متقاضیان به اداره ثبت تحویل که تمامی پرونده‌ها بررسی و اقدامات قانونی انجام و اسناد مالکیت آنها تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زهک گردیده است و پرونده‌ای مربوط به متقاضیان شهرک محمدشاه کرم در اداره ثبت موجود نمی‌باشد.

رئیس ثبت‌اسناد و املاک شهرستان زهک تأکید کرد: در حوزه اجرای قانون ساماندهی باتوجه‌به تعامل و همکاری بسیار نزدیک بنیاد مسکن و اداره ثبت بیش از ۷۵ درصد برنامه عملیاتی ابلاغی سال ۱۴۰۳ محقق و قبل از پایان سال به لطف خدا ان‌شاءالله به ۱۰۰درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این اداره افزود: کارکنان اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان زهک باتوجه‌به کمبود نیروی انسانی تمام تلاش خود را برای رضایتمندی مراجعین و متقاضیان داشته و هیچگاه باعث سردرگمی مراجعین نمی‌باشد چرا که حضور کلیه کارکنان بعد از پایان زمان اداری و انجام امورات مردم عزیز موید و گواه این موضوع است.

صدور کامل اسناد محمدشاهکرم تا پایان آبان‌ماه
محمد خدری عضو شورای اسلامی شهرک محمدشاهکرم در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: تشکیل پرونده جهت صدور سند مالکیت در شهرک محمدشاه کرم بعد از یک وقفه سی‌ساله در سیستان، با پیگیری جهادی اعضای شورای اسلامی و دهیاری از طریق مدیرکل بنیاد مسکن و نمایندگان مجلس وقت و نماینده امور اراضی در مجلس و برگزاری جلسات تصویب طرح هادی بعد از تصویب در اسفند ۱۴۰۲ شروع شده است.

وی افزود: با کار جهادی و شبانه‌روزی که بعد از سه ماه آماده‌شدن پرونده‌ها و تایپ لیست برداری طی نامه تحویل بنیاد مسکن شهرستان زهک داده شده است و پس از تأیید پرونده‌ها به اداره ثبت‌اسناد و املاک، پس از بررسی پرونده که تحت پلاک نباشد و یا اینکه خارج از طرح نباشند کار نقشه‌برداری شروع شده که این کار باتوجه‌به تعداد پرونده و گستردگی و وسعت محمد شاهکرم دو ماه طول کشیده است.

خدری ادامه داد: پس از پایان کار و تأیید نقشه‌بردار نقشه‌ها تحویل اداره ثبت شده و روند کار شروع شده با تلاش شبانه‌روزی کارمندان اداره ثبت خارج از وقت اداری کار صورت می‌گرفت تا صدور سند مالکیت انجام گیرد که خدا را شکر که این کار نتیجه داده و سندهای صادره تحویل نماینده بنیاد مسکن جهت تحویل به مردم شده است.

شورای اسلامی شهرک محمدشاهکرم تصریح کرد: باتوجه‌به گستردگی کار و اینکه یک شخص باید پیگیر پرونده‌ها باشد و یک نفر به‌عنوان نماینده از بین اعضای شورا و دهیار به‌عنوان نماینده انتخاب می‌شود تا با نظارت دیگر اعضای شورا پیگیر پرونده‌ها باشد و در خارج از وقت اداری این‌کار صورت می‌گرفت که ۲۳۰ از اسناد تکمیل و تحویل بنیاد مسکن شده و تا پایان آبان همه اسناد تحویل مردم خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه دریافتی از مردم این منطقه ادامه داد: صدور سند هزینه‌هایی دارد و باتوجه به انتخاب نماینده جهت واریز این هزینه‌ها قبل صدور سند پرداخت می‌شود که شامل هزینه نقشه‌برداری، هزینه صدور سند و هزینه کارشناسی و هزینه اوراق است که این هزینه‌ها جهت پرونده فتوکپی گرفته می‌شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark