حسین شهدادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری
اوشیدا بیان کرد: به مناسبت هفته سلامت بهرهبرداری رسمی یکی از پیشرفتهترین آزمایشگاههای تخصصی در شمال استان سیستان و بلوچستان صورت گرفت.
وی افزود: این آزمایشگاه در فضایی به مساحت ۱۸۰ مترمربع، با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی زابل تجهیز و راهاندازی شده است.
شهدادی با اشاره به مأموریت ویژه این مرکز افزود: نمونههای آزمایشها ایمنی و هورمونی از پنج شهرستان حوزه سیستان به این مرکز ارجاع داده میشود که نشان از نقش محوری و منطقهای این آزمایشگاه دارد.
.jpeg)
وی همچنین اظهار کرد: با اضافهشدن ۷ دستگاه حساس و پیشرفته به تجهیزات این آزمایشگاه، شاهد افزایش ۶۵ درصدی مراجعهکنندگان نسبت به گذشته بودهایم و این ظرفیت همچنان قابلیت ارتقای دارد؛ بهگونهای که میتوانیم پاسخگوی جمعیت بیشتری از مراجعهکنندگان باشیم و گامی مهم در کاهش مشکلات مردم برداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مزایای مهم این آزمایشگاه، کاهش زمان جوابدهی بعضی از آزمایشگاهها از دو هفته به یک هفته است. ازاینپس، تمامی خدمات آزمایشگاهی که پیشتر صرفاً در بخش خصوصی ارائه میشد، با تعرفه دولتی در این مرکز قابلانجام است.
انتهای خبر/