داخلی آرشيو گفتگو صفحه اقتصادی
امتیاز مثبت 
۰
 
فرماندار زابل عنوان کرد:
برخورد قاطع با گران‌فروشی و تخلفات صنفی در زابل
کد مطلب: ۸۱۷۲۲
تاریخ انتشار:دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۵ ساعت ۱۰:۰۰
فرماندار زابل گفت: با توجه به ضرورت تشدید نظارت‌ها بر بازار زابل با گران‌فروشی و تخلفات صنفی قاطعانه برخورد می‌شود.
برخورد قاطع با گران‌فروشی و تخلفات صنفی در زابل
علی ولایتی‌پور با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر بازار در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی اوشیدا بیان کرد: درج برچسب قیمت و ارائه فاکتور خرید از الزامات قانونی و از مهم‌ترین ابزارهای شفافیت در بازار است و هرگونه تخلف در این زمینه باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

"معاون استاندار سیستان و بلوچستان" با اشاره به نقش مهم بازرسان در صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان افزود: بازرسان خط مقدم نظارت بر بازار هستند و اعتماد عمومی جامعه زمانی تقویت می‌شود که نظارت‌ها به‌صورت مستمر، دقیق و شفاف انجام گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران‌فروشی، احتکار، عدم درج قیمت یا عدم ارائه فاکتور خرید، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

"فرماندار ویژه شهرستان زابل" با اشاره به گلایه‌های شهروندان در خصوص تفاوت قیمت کالاها در سطح بازار تصریح کرد: باید میان گرانی ناشی از شرایط اقتصادی و تورم عمومی با تخلف گران‌فروشی تفاوت قائل شد. مردم شرایط اقتصادی کشور را تا حدی درک می‌کنند، اما آنچه غیرقابل‌قبول است تفاوت غیرمنطقی قیمت یک کالا در واحدهای مختلف صنفی است که این مسئله نشان‌دهنده ضعف در نظارت بوده و باید با آن برخورد جدی شود.

ولایتی‌پور" تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه کالاهای اساسی و مصرفی مردم در بازار زابل به‌وفور موجود است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، هرگونه افزایش خودسرانه قیمت یا سوءاستفاده از شرایط جنگی کشور به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست و با متخلفان برخورد قاطع، تشکیل پرونده، جریمه و حتی مهروموم واحدهای متخلف در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بازدارندگی لازم ایجاد شود.

"رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان زابل" همچنین از تشکیل تیم ویژه نظارتی برای پایش مستمر بازار شهرستان خبر داد و گفت: این گروه مجهز با حضور دستگاه‌های مرتبط و اتحادیه‌های صنفی، به‌صورت میدانی وضعیت بازار را رصد خواهد کرد و در صورت مشاهده تخلف، در همان محل بازدید نسبت به تشکیل پرونده، اعمال قانون و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام خواهد شد.

"فرماندار ویژه زابل" در ادامه با تقدیر از همکاری بسیاری از کسبه و اصناف شهرستان بیان کرد: خوشبختانه بخش قابل‌توجهی از بازاریان، کسبه و اتحادیه‌های صنفی شهرستان افرادی متعهد، باانصاف و همراه مردم هستند که در شرایط جنگی نیز در کنار مردم و دولت ایستاده‌اند و این همراهی قابل‌تقدیر است.

وی در پایان با اشاره به شرایط خاص کنونی کشور خاطرنشان کرد: امروز دشمن تلاش دارد با جنگ اقتصادی فشارهایی را بر کشور وارد کند و در چنین شرایطی نقش اصناف و فعالان بازار بسیار مهم است. انتظار می‌رود کسبه و اتحادیه‌های صنفی باانصاف، تاب‌آوری و همکاری با دستگاه‌های نظارتی در کنار مردم و دولت باشند تا آرامش و ثبات بازار حفظ شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark