به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«
اوشیدا»، به نقل از روابطعمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داوود شهرکی بیان کرد: بر اساس گزارش عملکرد سامانه ۱۲۴، در سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۸۵ تماس پاسخ داده شده که از این میزان، ۱۱ هزار و ۳۰ تماس بهصورت برخط پاسخ داده شده و ۴ هزار و ۴۵۴ تماس نیز ضبط شده در این سامانه به ثبت رسیده است.
وی افزود: بیشترین گزارشات، مربوط به سامانه یکپارچه خودرو، عدم تحویل بهموقع خودرو، خدمات خودرویی، تعمیرگاهی، نانوایی و مراکز عرضه کالابرگ الکترونیکی بوده است.
مدیرکل صنعت، معدن، تجارت سیستان و بلوچستان گفت: میزان ساعت پاسخگویی کارشناسان به تماسهای مردمی طی این مدت، ۲۷۴ ساعت و ۲۹ دقیقه بوده و میانگین سرعت پاسخگویی به هم استانیها، یک دقیقه و ۲۸ ثانیه بوده که این میزان، از استاندارد ۲ دقیقه، کمتر است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین شکایتها در گزارش عملکرد مرکز پاسخگویی و پایش خدمات سال گذشته شامل کمفروشی، خدمات خودرویی، نانواییها، سامانه یکپارچه خودرو، مراکز عرضه کالاهای کالابرگ الکترونیک، عدم ارائه خدمات نمایندگیهای خودرو، گرانفروشی، کابینت و آسانسور بوده است.
شهرکی تصریح کرد: بر اساس انجام یک نظرسنجی با مشارکت ۳۸۷ نفر، بیش از ۷۰ درصد از افراد شرکتکننده از نحوه پاسخگویی و پایش خدمات در این سامانه طی سال گذشته رضایت کامل داشتهاند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین یک هزار و ۳۳۰ مورد تعداد کل مکاتبات سامانه برید بوده و ۳۳ هزار و ۲۹۴ مورد نیز تعداد کل مکاتبات شبکه دولت ثبت شده است.
وی گفت: شهروندان میتوانند از چند طریق انتقاد پیشنهاد و گزارش شکایت خود را ثبت کنند که سامانه شکایات صمت (تلفن ۱۲۴)، کارشناسان این سامانه که بهصورت شیفت بندی در مرکز حضور دارند، تماسهای دریافتی این سامانه را دریافت و ثبت میکنند و در ساعاتی که تلفن بر روی پیغامگیر است پس از گوشدادن به تماسهای متعدد و ثبت و ارجاع مکاتبات انجام میشود.
گفتنی است: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اینکه بتواند خدمات متنوع و گسترده خود را به با سرعت و کیفیت بیشتر ارائه دهد، تصمیم به ساخت سامانهای گرفت که این امکان را برای مردم و واحدهای صنفی فراهم کند تا آنها بتوانند علاوه بر آگاهی از اطلاعیههای این وزارتخانه، به خدمات مورد نیاز خود مانند اطلاع از قیمت کالاها و ثبت و پیگیری شکایت دسترسی داشته باشند.
به همین جهت در این مقاله سعی شده تا به معرفی سامانه پاسخگویی وزارت صمت پرداخته شود و جزئیات بیشتری از آن شامل نحوه ورود، ثبت شکایت و پیگیری آن در سایت www.۱۲۴.ir وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شود.
انتهای خبر/