داخلی آرشيو گفتگو صفحه اجتماعی
امتیاز مثبت 
۰
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل مطرح کرد:
زابل در مسیر قطب درمان شرق کشور
کد مطلب: ۸۰۹۹۴
تاریخ انتشار:پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۴ ساعت ۰۹:۲۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: دانشگاه با بومی‌سازی کادر درمان، راه‌اندازی آنژیوگرافی و شیمی‌درمانی و توسعه زیرساخت‌ها، در مسیر تبدیل‌شدن به قطب درمان شرق کشور حرکت می‌کند.
زابل در مسیر قطب درمان شرق کشور
حسین شهدادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اوشیدا با اشاره به مهم‌ترین دستاورد دانشگاه در حوزه منابع انسانی تأکید و بیان کرد: بزرگ‌ترین دگرگونی در حوزه درمان منطقه، بومی‌سازی کادر پزشکی است. درگذشته وابستگی ما به پزشکان خارجی، به‌ویژه از هند و پاکستان، بسیار زیاد بود، اما امروز خوشبختانه بخش اعظم نیروهای فعال در بخش‌های تخصصی و عمومی، پزشکان متعهد و توانمند بومی منطقه هستند.
 نظام ارجاع و خانه‌های بهداشت، اولویت اصلی شبکه
 وی با اشاره به اهمیت پیشگیری و درمان اولیه، اجرای کامل طرح «پزشک خانواده و نظام ارجاع» را کلید اصلی ارائه خدمات مؤثر دانست و افزود: این طرح باهدف ساماندهی مراجعات و هدایت صحیح بیماران در شبکه بهداشت اجرا می‌شود. تمرکز ما بر پیگیری مستمر بیماران مزمن همچون دیابت و فشارخون در سطح خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت است تا از بروز عوارض جلوگیری شود.

شهدادی همچنین خبر از آماده‌سازی ۱۴ خانه بهداشت جدید در مناطق روستایی داد که به‌زودی وارد مدار خدمت‌رسانی خواهند شد.
راه‌اندازی آنژیوگرافی نجات‌بخش مردم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: بخش آنژیوگرافی قلب با موفقیت کامل راه‌اندازی شده است و تیم تخصصی مستقر در این بخش موفق شده‌اند در موارد اورژانسی، جان بیماران زیادی را در استان نجات دهند. هدف کوتاه‌مدت ما، تثبیت این بخش به‌عنوان قطب اصلی درمان‌های مداخله‌ای قلب در شرق کشور است.
انکولوژی و فعال‌سازی شیمی‌درمانی بومی
 شهدادی تأکید کرد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم، فعال‌سازی بخش شیمی‌درمانی با حضور دکتر قادری، فوق‌تخصص هماتولوژی و انکولوژی است با فعال‌شدن این بخش، بار سنگین سفرهای درمانی بیماران سرطانی به شهرهای مرکز استان‌ها برداشته شده و خدمات درمانی حیاتی در خود زابل ارائه می‌شود.
 پروژه‌های عمرانی در دهه فجر به ثمر نشست
وی به بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: بخش جنرال بیمارستان امام خمینی (ره) با اضافه‌شدن ۲۷ تخت بستری جدید، شامل ۱۰ تخت داخلی، مجدداً فعال شد و فضای درمانی را بهبود بخشید همچنین افتتاح داروخانه رازی برای تأمین داروهای خاص و کمیاب و انتقال دستگاه سی‌تی‌اسکن به درمانگاه تخصصی امام رضا (ع) برای دسترسی آسان‌تر مردم صورت گرفت.

چشم‌پزشکی و به‌روزرسانی با فناوری پیشرفته
 وی افزود: در حوزه چشم‌پزشکی نیز تحولاتی صورت‌گرفته است. وی اظهار داشت: «بخش چشم با خرید و نصب دستگاه پیشرفته فیکو به‌روزرسانی شده است. این دستگاه امکان انجام جراحی‌های مدرن کاتاراکت (آب‌مروارید) را فراهم می‌آورد که دقت و سرعت بهبودی بالاتری دارد.

 تقویت حضور فوق‌تخصص
شهدادی از تسهیل دسترسی به خدمات گوارشی خبر داد و تأکید کرد: همکاری سه‌روزه در هفته با خانم دکتر جوادیان، فوق‌تخصص گوارش، در اتاق عمل و درمانگاه دانشگاه، دسترسی به خدمات تخصصی درمانی گوارشی را برای بیماران سیستان به طرز چشمگیری تسهیل کرده است.

 تأکید بر کیفیت آموزش حضوری
وی ادامه داد: در حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی زابل برخلاف بسیاری از مراکز آموزشی کشور، تمامی امتحانات خود را به‌صورت حضوری برگزار نموده که این امر نشان از پایبندی به کیفیت آموزشی استاندارد دارد.

وی تأکید کرد: دانشگاه مصمم است تا با توسعه زیرساخت‌ها و جذب نیروهای متخصص، زابل را به یکی از مراکز اصلی و قابل‌اعتماد خدمات سلامت در شرق کشور تبدیل کند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark