داخلی آرشيو خبر صفحه اجتماعی
امتیاز مثبت 
۳
 
عروسک‌های جنسی،الگوی مخرب نوجوانان+عکس
کد مطلب: ۵۲۹۳
تاریخ انتشار:دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴
اوشیدا: غرورهای جنسی و جسمی جوانی اگر با آگاهی کامل در کنترل افراد نباشد و با حالتی منفعلانه خود را به رسانه‌ها واگذار کند ممکن است مورد سوء استفاده صیادان تجارت جنسی قرار بگیرد.
عروسک‌های جنسی،الگوی مخرب نوجوانان+عکس
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: انجمن روان پزشکی آمریکا اعلام کرد، تبلیغات و تصاویر رسانه ای دختران را تشویق می‌کند تا بر ظاهر و جنسیت خود متمرکز شوند، این امر موجب تخریب سلامت روحی و روانی نسل در حال رشد می شود.

بررسی‌ها شامل رسانه های مختلف، از تلویزیون و فیلم‌های سینمایی گرفته تا ترانه‌ها می‌شود. نگاهی به دید تبلیغاتی لباس عروسک‌های عریان برای بچه های دبستانی، و تاثیر صعنت هدفدار ساخت اسباب بازی بر احساسات نوجوانان برانگیخته شده و نیز هجمه بمباران تبلیغاتی ماحصلی جز بروز رفتارهای مخاطره آمیز در کودکان و نوجوانان نداشته است.
محققان دریافت اند که چنین تصاویری ممکن است باعث شود دختران به بدن خود به دید جنسی بنگرند.
تام رابرتز، یکی از اعضای گروه پژوهنده و همچنین استاد روانشناسی کالج کلورادو اسپرینگز، می‌گوید:«کثرت شواهد دلیلی برای نگرانی در مورد تصاویر دارای گرایش‌های جنسی و پیامدهای ذهنی حاصل از آن برای دختران فراهم می‌کند.«
مطالعات جداگانه مشکلاتی را مربوط به اختلالاتی در غذا خوردن، عزت نفس پایین و افسردگی در این مورد نشان داده است، اما رابرتز می‌گوید هیچ مطالعه ای وجود نداشته که نشان بدهد این مشکلات تا چه حد «مستقیماً» مربوط به تصاویر جنسی در تبلیغات و رسانه های رایج است.


این قالب، جنسیتی شدن را به عنوان روی دادن یکی از این موارد تعریف می‌کند که »هنگامی که ارزش یک فرد تنها به خاطر جذبه یا رفتار جنسی اوست، تا حدی که سایر ویژگی‌های او نادیده گرفته می‌شود، و همچنین هنگامی که فردی خاصیت و ماهیتی جنسی پیدا می‌کند برای مثال مانندشی ای برای استفاده جنسی فرد دیگری تربیت می‌شود.«
این گزارش عروسک‌های براتز را به طور خاص به عنوان «عروسک‌های دارای لباس‌های جنسی مانند دامن‌های کوتاه، لباس‌های توری، جوراب‌های ساق بلند و شال گردن‌های پوشیده از پر ذکر می‌کند».
انس کودکان و دنیای نوجوانی آنها با اسباب بازی هایشان بسیار عمیق است.این حقیقت که این عروسک‌ها به طور خاص آن‌ها را به تمایلات جنسی بزرگ سالان که حالت شی ای پیدا کرده است سوق می دهد.
اسحاق لارین، مدیر اجرایی ارشد گروه سازنده عروسک‌های براتز، واقع در کالیفرنیا می گوید: «این شرکت با گذشت ۷ سال از حضور این عروسک‌ها در بازار بیش از ۱۲۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است.«همچنین یک سازنده اسباب بازی دیگر اشاره می‌کند که قصد دارد در ادامه رقابت‌های سال گذشته برای تولید عروسک‌های هدف دار، خط تولید عروسک‌های مدلی از روی عروسک‌های پاسی کت (یک گروه موسیقی که به ترانه های شهوت انگیز و آداب و رفتارهای خاصشان مشهور هستند) راه اندازی کند.
آن پلجرینی، استادیار دانشگاه نیویورک که درباره امور سیاسی جنسی دوران کودکی در آمریکا می‌نویسد می‌گوید که او همواره نگران «ترس» از جنسی کردن کودکان بوده است.
او چنین ادامه می‌دهد که «من مسئله وجود این بازاریابی تهاجمی برای بچه‌ها را رد نمی‌کنم اما اخلاق گرایی عمیقی در این مورد وجود دارد. من معتقدم زمانی که بحث روابط و احساسات جنسی مطرح است، دختران و زنان شدیداً حالتی شی ای پیدا می‌کنند اما برخی چیزها وجود دارد که باعث می‌شود دختران و زنان حس شی ای شدن پیدا کنند و در عین حال باعث می‌شود احساس داشتن اختیاراتی کنند.«
شاید در تفاوت نسل‌ها، مخصوصاً مسن‌ترها و سالمندان، مدهای نوجوانان امروزی بسیار بدن نما و افشاگرانه به نظر آید، اما خود نوجوانان ممکن است به هیچ وجه این حس را نداشته باشند.غرورهای جنسی و جسمی جوانی اگر با آگاهی کامل در کنترل افراد نباشد و با حالتی منفعلانه خود را به رسانه‌ها واگذار کند ممکن است مورد سوء استفاده صیادان تجارت جنسی قرار بگیرند.
نتیجه:
به نظر می‌رسد تفکر رسانه ای حاکم، با جهت گیری و بمباران تبلیغات غربی روند شی ای ساختن زنان را دنبال می‌کند. این تجارت یکی از پر سودترین، تجارت‌های جهان می‌باشد.
اگر سطح آگاهی دینی با استفاده از انگارهای والای زنان در اسلام و جامعه بیشتر نمایان باشد،افراد و جامعه از آسیب‌های احتمالی محفوظ بوده و به این نگرش تبلیغاتی در مورد جایگاه رفیع زنان هرگز نخواهند رسید.
متأسفانه با توجه به هجمه تبلیغات رسانه ای و رسالت پایگاه های سودآور، مردها و زنان سرگرم تغییر دادن اندام‌هایشان دقیقاً متناسب با همان رسانه به عنوان «اندام ایده آل» هستند، اما غافل از اینکه این کار، بهایی به قیمت سلامت جسمی و وضعیت روحی خواهد شد.
دست نیافتن به آن الگوها با هزینه های هنگفت، بیماری‌های اختلالاتی و افسردگی‌های عمیق شخصیتی را به دنبال می‌آورد و زیبایی طبیعی فردی طرف هم نیز دچار خدشه می‌شود.
برطرف کردن چنین آسیب‌های مشهودی، همت بیشتر مسئولان فرهنگی و اجتماعی و آگاهی خانواده ها را می‌طلبد، متأسفانه پذیرش چنین تفکر حاکم تبلیغاتی در رسانه ملی ما، تبلیغات، سینما، داستان‌ها و روابط جنسی تأثیر گذار بوده است
Share/Save/Bookmark
مرجع : تعامل
    عکاس :