داخلی آرشيو خبر صفحه 
امتیاز مثبت 
۰
 
نمره صفر ایران در اطلاعات اینترنتی گردشگری
کد مطلب: ۱۵۳۷۹
تاریخ انتشار:پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۳
اوشیدا: یک کارشناس گردشگری با بیان اینکه در دنیای الکترونیک دسترسی به اطلاعات سفر به ایران نزدیک به صفر است، افزود: این در حالی است که استفاده از تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها در صنعت گردشگری رو به افزایش است.
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: اشکان بروج در کنفرانس گردشگری الکترونیکی ایران که در هتل آزادی برگزار شد، به ارایه مقاله درباره نقش تجهیزات الکترونیکی هوشمند در توسعه گردشگری پرداخت.
وی با بیان اینکه پایگاه اینترنتی جامعی با رویکرد ارایه اطلاعات مورد نیاز سفر به ایران برای گردشگران بین المللی وجود ندارد، به به پایگاه اینترنتی «ایران تریپ» اشاره کرد و افزود: این سایت از نظر ارایه اطلاعات به گردشگران ضعف دارد و هیچ خدماتی از جمله رزرو هتل یا بلیت هواپیما را به مسافر نمی دهد.
این کارشناس بخش گردشگری با تاکید بر اینکه در دنیای الکترومیک دسترسی به اطلاعاتی درباره گردشگری ایران نزدیک به صفر است، گفت: این در حالی است که فعالان صنعت گردشگری نوآوری، تکنولوژی و همراهی دولت ها را سه راهکار اصلی برای توسعه این صنعت است.
بروج به ارایه اطلاعاتی درباره وضعیت استفاده از امکانات الکترونیکی و دیجیتالی در کشورها پرداخت و تاکید کرد: طبق بررسی ها ۸۶ درصد مردم آمریکا در سال گذشته میلادی به اینترنت دسترسی داشتند که سفر با ۶۶ درصد محبوب ترین خرید های آن لاین آمریکایی ها را به خود اخصاص می داد و خرید هدایا و سوغات با ۵۰ درصد در رتبه بعدی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه جهان به سمت استفاده از خدمات الکترونیکی و خریدهای الکترونیکی در حرکت است، گفت: بخش های گردشگری در اروپا، تولید محتوای دیجیتالی، استفاده از ارتباطات گروهی متقابل گردشگران، استفاده از شبکه های اجتماعی و نیز تجهیزات هوشمند اهم از تلفن های همراه یا تبلت ها را در دستور خود قرار داده اند.
بروج یادآور شد: ۹۳ درصد از گردشگران بر اساس اطلاعات ارایه شده در سایت اینترنتی Tripadvisor تصمیم به سفر می گیرند و ۹۰ درصد آنان به نظرات ارایه شده از سوی کاربران درباره مکان های اقامتی اعتماد می کنند.

** ضرورت حضور گردشگری ایران در شبکه های اجتماعی
این کارشناس گردشگری در ادامه به استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای رونق گردشگری در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود:۸/۲ میلیارد پروفایل در شبکه های اجتماعی جهان وجود دارد که از این میان فیس بوک یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی است.
به گفته وی، چینی ها نیز یک شبکه اجتماعی برای خود راه اندازی کرده اند که روزانه ۱/۲ میلیون کاربر آن برنامه های سفر خارجی خود را با استفاده از این شبکه انجام می دهند.
بروج اضافه کرد: روزانه ۱۰ میلیون کاربر در فیس بوک برنامه سفر خود را پیگیری می کنند و باید گفت که بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی در فیس بوک صفحه های رسمی در حوزه گردشگری به راه انداخته اند.

**رشد روز افزون استفاده از تبلت ها و موبایل های هوشمند
این کارشناس گردشگری به رشد روز افزون استفاده از تبلت ها و موبایل های هوشمند و کاربرد آن در صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: تا سال ۲۰۱۷ تبلیت ها جای کامپیوترهای شخصی را می گیرند و فروش آنها ۲ برابر کامپیوترهای شخصی خواهد بود.
بروج با یادآوری رشد روز افزون فروش گوشی های هوشمند در جهان اظهار داشت: اگر می خواهیم گردشگری ما رشد کند، باید در این فضاهای جدید حضور فعال داشته باشیم.
وی با یادآوری اینکه استفاده از نسل جدید اینترنت(۳G و ۴G) در جهان رو به گسترش است، گفت: پیش بینی می شود که در سال ۲۰۱۶ میلیادی گردش مالی ناشی از استفاده از گوشی های هوشمند در جهان به ۳۱ میلیارد دلار برسد.
این فعال صنعت گردشگری پیشنهاد کرد که برای همگام شدن گردشگری ایران با تحولات دنیای فناوری اطلاعات، پایگاه های ارایه اطلاعات گردشگری به دنبال طراحی نرم افزارهایی باشند که امکان دریافت اطلاعات را از طریق تلفن های همراه هوشمند فراهم کند.
بروج با بیان اینکه سازمان های گردشگری اروپا ماموریت خود تا سال آینده میلادی را طراحی نسخه موبایلی از سایت های مورد نیاز گردشگران قرار داده اند، افزود: در سال ۲۰۱۲ میلادی ۶۲ درصد رزروهای اینترنتی با کامپیوترهای شخصی انجام می شد که این رقم در حال کاهش و در مقابل سهم تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها رو به افزایش است.

** حرکت های خودجوش ایرانی ها
این کارشناس گردشگری در ادامه به حرکت خودجوش برخی شرکت های فناوری اطلاعات در ایران برای طراحی نرم افزارهای مورد استفاده در تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها اشاره کرد و گفت: اکنون در بازار نرم افزارهایی مرتبط با بازار سفر وجود دارد اما برای توسعه حمایت دولت را می طلبد.
به گزارش ایرنا بروج یادآور شد: نرم افزارهای مرتبط با سفر و گردشگری باید در ۶ محور نقشه، راهنمای سفر، هواشناسی جیبی، مسیر یاب ها، تماس های رایگان و مترجم ها تقسیم بندی شوند تا کارایی لازم را برای گردشگران داشته باشند.
کنفرانس گردشگری الکترونیکی ایران روز چهارشنبه با حضور فعالان صنعت گردشگری در هتل پارسیان آزادی آغاز به کار کرد و تا فردا پنج شنبه ادامه داد.
در این همایش، نشست های تخصصی با محوریت استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری برگزار می شود که از جمله می توان به «راهکارهای امنیت در گردشگری الکترونیکی»، «چالش های خدمات الکترومیکی در کسب و کارهای گردشگری»، «خدمات مسافرتی و تورگردانی الکترونیکی» و «چالش ها و راهنکارهای هتلداری و میزبانی الکترونیکی» اشاره کرد.
Share/Save/Bookmark
مرجع : آی تی انالایز
    عکاس :