به گزارش
پایگاه خبریاوشیدا، حجتالاسلاموالمسلمین مجتبی عزیزی خطیب نمازجمعه شهرستان زابل در خطبههای این هفته نماز بعد از سفارش به تقوای الهی و تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: ولادت باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار را خدمت تمام پاسداران عزیز هم در سپاه پاسداران که نور چشم ما هستند و در نیرو انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و بسیج که همه اینها پاسدار مرزهای انقلاب اسلامی و مدافعان انقلاب هستند، تبریک عرض میکنم و در رأس به عزیزان در سپاه پاسداران که خاصه امروز از آنها تجلیل میشود.
وی افزود: سفرهایی که اخیراً اتفاق افتاد و ما شاهد آنها هستیم که وزیران نوبه نو میآیند و مسائل سیستان گرماگرم بین سیستان و مرکز کشور در حال تبادل هستند علامت خوبی است به لطف خدا و آن حساسیتی که باید در مرکز کشور نسبت به سیستان مخصوصاً مسئله آب سیستان به وجود بیایید در حال اوجگیری است و اینکه مسئولین ارشد نظام مرتب رفتوآمد میکنند به نظر میآید مژده و نویدی خواهد بود که سفرهای گذشته را مرور میکنند و مصوبات گذشته را مرور میشود و پای صحبتها مینشینند.
حجتالاسلام عزیزی تصریح کرد: پیگیریهای خوب و مثمرثمر نماینده مقام معظم رهبری در استان را نباید از نظر دور بداریم که در حل مسائل سیستان و بلوچستان پیگیریها آن عمق کافی را پیدا کرده است البته هنوز ما در نقطه مطلوب در پیگیریها نیستیم؛ ولی آن که در این پیگیریها به نظر میآید مهم تراست که این سفرها باید منتج به نتایجی شود و مهم این است که این مصوبات به نتیجه مطلوب برسد و مردم شاهد نتیجه اینها باشند مسئولین مربوطه هم زحمت بکشند، نتایج این سفرها را به سمع و نظر مردم شریف برسانند اینها به استحضار مردم برسد که مایه دلگرمی بیشتر بشود.
وی خاطرنشان کرد: امروز روز ولادت باسعادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است و ولادتها و شهادتها در زندگانی اهلبیت (ع) که در تاریخ برای ما مانده و همهساله هم متذکر میشویم اینها از یک قاعده و تدبیر الهی برخوردار است و آن هم اینکه ما این ولادتها و شهادتها را بهانه قرار دهیم تا اعتقادات خود را بازخوانی کنیم و حسنش در این است که این ولادتها و شهادتها مثلش، مثل ایستگاه است برای ایستادن و برای دیدن برای سنجیدن، برای تعمق و تدبر و تفکر در اینکه سیدالشهدا (ع) یک نماد است، قمر بنیهاشم (ع) یک نماد است، امام زینالعابدین (ع) یک نماد است.
خطیب نمازجمعه زابل ادامه داد: یکی از مهمترین سرفصلهای زندگانی امام حسین (ع) این است که حضرت نماد مقاومت در برابر دستگاه استکبار است، استکباری که با همه وجود در برابرش میایستد استکباری که حتی آب را هم به یک سلاح جنگی تبدیل کرد و آب را هم تبدیل به سلاحی که با اهلبیت بجنگند مثل اتفاقی که امروز در منطقه ما افتاده است که امروز آب سلاحی شده برای به زمینزدن این انقلاب حواسمان جمع باشد.
وی تأکید کرد: آنچه که باید ببینیم بندی به نام بند کمال خان نیست، آنچه که ما باید ببینیم سدی که زده شده و زده خواهد شد نیست آنچه ما باید حواسمان جمع باشد تفکری است که پشت این کار است و این تفکر همان تفکری است که در عاشورا آب را به سلاح تبدیل کرد برای بهزانودرآوردن وجود مقدس سیدالشهدا (ع) و امروز هم دشمن همان آب را به سلاح تبدیل کرده تا شیعیان حضرت سیدالشهدا (ع) تا محبین اهلبیت شیعه و سنی فرقی ندارد را خسته کند و بهزانو در بیاورد دشمن دنبال این است.
امامجمعه شهرستان زابل عنوان کرد: کاربرد آب الان کاربرد موشک است این مکر باید به طور عمیق شناخته شود و این سیره از شهدا (ع) است و این نماد به ما میگوید به قیمت تشنگی به قیمت مرگ، به قیمت اسارت زن و بچه هم شده در برابر آن نظام استکباری که آب را سلاح کرده ما تسلیم نمیشویم.
حجتالاسلام عزیزی افزود: این را بدانید آن بد زاده فرزند بد زاده ما را بین تسلیم بین ذلت و مرگ سرخ مخیر کرده است این دیگر آخر خط است حضرت درحالیکه در محاصره کامل بود درحالیکه یاری نداشت از آن روزی که در مدینه حرکت کرد این حرفش بود تا آن وقتی که در گودال قبلهگاه سر به سجده برد این حرفش بود که هیئات منه الذله مگر ما میپذیریم ذلت را در مرام ما نیست.
وی گفت: این جهاد کبیر وظیفه شما است و جهاد کبیر یعنی تسلیم نشوید اطلاعت دشمن نکنید، او میخواهد شما تشنه باشید خیلی خوب، ما تشنگی را تحمل میکنیم در برابرت میایستیم و تو را پشیمان میکنیم البته مرام ما نیست، آب به روی کسی ببندیم، امروز هم همین حرف را ما باید به آنهایی بزنیم که دنبال این قصه هستند امروز هم باید با همین ادبیات جلوی اینها ایستاد نه در موضوع آب، بلکه در برابر تحریمهای ظالمانه چرا که فقط آب سلاح نشد، دارو سلاح شد و سلاح دشمن، الان دارو است و کوچککردن سفره ما را به سلاح تبدیل کردهاند.
خطیب نمازجمعه زابل ادامه داد: دستاندرکاران نظاموظیفه دارند باقدرت در برابر دشمن بایستند و خنثی کنند و باید هم این اتفاق بیفتد، قرائت امام حسین علیهالسلام از اسلام قرائت ذلیلانه نیست؛ بلکه قرائت امام حسین (ع) از اسلام قرائت عزتمندانه است و این قرائت ریشه اصلی این انقلاب است، این قرائت باعث شد امام یکتنه در برابر رژیم پهلوی بایستد و میلیونها نفر نه فقط به هواخواهی آن شخص که اگر هواخواهی شخص هم بود به جا بود، به هواخواهی دین، مکتب که او نماد مکتب بود آمدند در خیابانها و کار رژیم پهلوی را یکسره کردند، ما افتخار میکنیم که این قرائت، قرائت ما از اسلام است.
انتهای خبر/